Strona WBIJAM zostanie wyłączona 9 lipca w niedzielę. Gdzie w Polsce można oglądać anime?


Japonia jest pięknym krajem z ciekawą historią ale sami Japończycy są bardzo dziwnymi ludźmi. No bo jak inaczej można określić ich zachowanie? Z jednej strony tworzą wspaniałą mangę oraz anime i dzięki którym skutecznie promują swoją kulturę, a z drugiej strony zabraniają nam je czytać /oglądać. Dobra zostawmy może mangę bo to trochę inna para kaloszy i skupmy się na samym anime.

Jak pewnie wiecie jest mnóstwo anime, których z polskimi napisami nie obejrzycie w aplikacjach Disney+, Amazon Prime Video, Netflix i im podobnych. W takiej sytuacji wiele osób szukało swoich ulubionych filmów i seriali w sieci. No bo gdzie indziej niż na likwidowanej stronie wbijam można obejrzeć na przykład wszystkie odcinki anime Bleach (na Disney+ teoretycznie są wszystkie odcinki Bleacha z napisami w wielu językach poza językiem polskim), One Piece, Black Clover, Fairy Tail i wielu innych? Na C-D-A nie ma, a jeśli jest to tylko po kilka odcinków z danej serii. Na innych stronach czasem pisze, że coś jest ale potem się okazuje, że większość odtwarzaczy z odcinkami nie działa. Niestety z roku na rok z oglądaniem anime w Polsce z polskimi napisami jest coraz gorzej i teraz my fani anime otrzymamy kolejny potężny lewy sierpowy. Pytanie brzmi czy się po nim podniesiemy?



Wpis autora strony wbijam (kropka pl) – z dnia 28.06.2023:

„W związku ze zmieniającym się prawem, a także naciskami na zamknięcie strony, w dniu 28 czerwca 2023 roku projekt Twoja Mała Japonia ostatecznie dobiega do mety. Była to dla mnie bardzo trudna decyzja, jednakże nie mogła być inna. Walczyłem o istnienie strony już od dobrych kilkunastu miesięcy, podczas których musiałem dwukrotnie przenosić serwer, a także wiele razy reuploadować usuwane regularnie z serwerów pliki. Jest to ponad moje siły i zdrowie. Coraz więcej serii anime jest oficjalnie dostępnych po polsku, stąd istnienie TMJ traci na znaczeniu. Jest też CDA czy inne strony fanowskie, gdzie można kontynuować oglądanie swoich ulubionych tytułów. W polskim fandomie funkcjonuje wielu wspaniałych i zaangażowanych fansubberów. Każda osoba, którą zaraziłem moją pasją do japońskiej kultury, jest dla mnie powodem do dumy. Dziękuję wszystkim, którzy przez te lata wspierali stronę i się na niej udzielali. Życzę Wam, drodzy użytkownicy, wszystkiego dobrego i wielu niezapomnianych chwil z anime. Czuję się spełniony i odchodzę, niczego nie żałując :). Pozdrawiam i powodzenia wszystkim.

(na dniach udostępnię wszystkie napisy mojego autorstwa do pobrania i dowolnego wykorzystania)”

 

 

Kolejny w pis autora strony wbijam – z dnia 01.07.2023

„Na początek chciałbym Wam wszystkim podziękować za setki e-maili oraz wiadomości ze słowami otuchy i zrozumienia, dowiedziałem się z nich, że moja praca mocno wpłynęła na codzienność wielu osób, a niektórym być może nawet uratowała życie. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że tych piętnaście lat harówki i poświęceń miało sens i nie poszło na marne. Jeszcze raz wielkie dzięki, czuję się zaszczycony i doceniony.

Na spokojnie przemyślałem sprawę definitywnego zakończenia projektu i doszedłem do wniosku, że ta decyzja była zbyt pochopna i podejmowana w emocjach. W związku z tym postanowiłem zostawić sobie furtkę do kontynuowania Twojej Małej Japonii w przyszłości, w nieco zmienionej, dostosowanej do wymogów prawa formie, prawdopodobnie pod adresem twojamalajaponia.pl. Najpierw jednak robię sobie długie wakacje, w końcu, po tych wszystkich latach przesiedzianych nad stroną, zrealizuję wymarzoną podróż po Japonii. Gdy już wypocznę i podreperują zdrowie, za kilka-kilkanaście miesięcy postaram się ruszyć z nowym projektem, w którym o wiele większy udział będą mieli sami użytkownicy. Gdy będzie już coś wiadomo, poinformuję Was o tym na profilu TMJ na Facebooku: przejdź.

Co do Wbijam - strona zostanie wyłączona 9 lipca w niedzielę, bo wtedy kończy mi się umowa z serwerownią. (…)”

Komentarze